Żywe kwiaty coraz częściej pojawiają się w hotelach czy restauracjach, przede wszystkim w miejscach, którym zależy na utrzymaniu wysokiego statusu i prestiżu. Również kwiaty na recepcję w biurowcach lub mniejszych przedsiębiorstwach wypierają sztuczne i tanie ozdoby, które pojmowane były wcześniej jako rozwiązanie przyjazne kosztom. Nic bardziej mylnego!
Kwiaty w firmie, a w szczególności żywe, spełniają kilka istotnych ról – na wstępie ocieplają wizerunek samego pomieszczenia dodając mu życia i kolorów oraz podkreślają unikalność danego miejsca. Dodatkowo umieszczenie kwiatów w biurze znacznie lepiej wpływa na postrzeganie danego miejsca, a co za tym idzie, samej firmy przez jej klientów. Jest to element wystroju wnętrza, o który każda instytucja mająca na co dzień styczność z dużym przepływem klienteli powinna zadbać.
Ponieważ kwiaty zazwyczaj są traktowane jako prezent na specjalne okazje, istnieje mylne przekonanie, że bukiety do biura, restauracji czy hotelu są sporym wydatkiem, na który mogą sobie pozwolić tylko wybrani. Szczególnie jeśli policzy się liczbę kompozycji, np. kwiatów dla restauracji na każdy stolik. Nic bardziej mylnego!
Trzeba pamiętać, że na cenę kwiatów przede wszystkim wpływa ich sezonowość. W styczniu najtańsze są tulipany a w październiku wrzosy i jaskry, dlatego warto sięgać właśnie po te kwiaty, które kosztują najmniej w danym sezonie. Tym samym, stworzenie pełnej oprawy kwiatowej, dla przykładu bukietów do restauracji na każdy stolik, nie powinno przekroczyć kwoty 200 zł jeśli mamy do dyspozycji 10 stolików.
Oczywiście należy wziąć pod uwagę fakt, że kwiaty najlepiej się prezentują jeśli są świeże. Dobrze przygotowane aranżacje powinny utrzymywać się przez min. 5 dni, dlatego jeśli planujemy włączyć w wystrój danego miejsca kompozycje kwiatowe, musimy zaplanować w budżecie nowe dostawy co tydzień.
Inaczej należy podejść do bukietów do hotelu czy innych miejsc z wyeksponowaną przestrzenią do przyjmowania gości. W takim miejscu ekspozycji kompozycja musi być znacznie większa, jednak należy pamiętać, aby kwiaty, które zostaną ustawione na recepcji nie miały zbyt intensywnego zapachu. W przypadku bukietów w hotelu czy biurowcu można dopasowywać bukiety do zmian pór roku i w pełni korzystać z gamy dostępnych rozwiązań, które oferuje dany sezon. Można też zastosować rozwiązania minimalistyczne, które nie są tak często stosowane, ale za to są wyjątkowo intrygujące.
W Amarancie obsługujemy kilka restauracji, gdzie świeże kwiaty dopasowywane są do charakteru miejsca i zmieniane są co tydzień. Koszty takiej inwestycji nie przekraczają 1000 zł miesięcznie a doświadczenie i opinie klientów potwierdzają, że zdecydowanie warto włączyć wystrój florystyczny w koszty prowadzenia działalności.